Användarvillkor
Allmänna Villkor – SOSify
Senast uppdaterad: 13 juni 2025
Gäller vid köp från: sosify.se
Kontakt: info@sosify.se
1. Allmänt
Dessa villkor gäller för alla köp gjorda i vår webbutik, SOSify, av privatpersoner över 18 år. Genom att genomföra ett köp accepterar du våra villkor samt vår integritetspolicy.
2. Beställning och Bekräftelse
När du genomför ett köp får du en orderbekräftelse via e-post. Avtalet träder i kraft när vi skickar orderbekräftelsen. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning, t.ex. vid slutförsäljning eller tekniska fel.
3. Priser och Betalning
Alla priser anges i SEK inklusive moms. Vi erbjuder säkra betalningsalternativ via våra partners (t.ex. Klarna, PayPal, kortbetalning). Eventuella fraktkostnader redovisas i kassan innan du slutför köpet.
4. Leverans
Vi levererar inom Sverige (och eventuellt andra EU-länder). Normal leveranstid är 2–7 arbetsdagar beroende på valt fraktsätt. Fraktavgifter visas i kassan. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av fraktbolag.
5. Ångerrätt & Retur
Som kund har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Ångerfristen börjar gälla från den dag du tar emot varan. Meddela oss via e-post info@sosify.se innan du returnerar varan.
Villkor för retur:
-
Produkten ska vara i originalskick
-
Returneras i originalförpackning
-
Kunden står för returfrakt
Återbetalning sker inom 14 dagar efter att vi mottagit och godkänt returen.
6. Reklamation
Om du får en skadad eller felaktig vara, kontakta oss inom skälig tid (senast inom 2 månader) via info@sosify.se med bild och beskrivning. Vid godkänd reklamation står vi för returfrakt och ersättning.
7. Ej uthämtade paket
Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en avgift (150 kr) för att täcka frakt och hanteringskostnader. Ej uthämtat paket betraktas inte som utnyttjande av ångerrätten.
8. Ansvarsbegränsning
Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten, t.ex. inkomstbortfall eller dataförlust. Vi reserverar oss för tryckfel och fel i lagerstatus.
9. Tvist & Lagval
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid tvist. Svensk lag gäller. Du kan även klaga via EU:s onlineplattform för tvistlösning: ec.europa.eu/odr